Doorgaan naar hoofdcontent

When a plan comes together...



Een tijdje geleden werd op de blog van StraightGrain een wedstrijd aangekondigd. 
Ik wou er meteen maar wat graag aan meedoen!
Bij het brainstormen naar een ontwerp kwam er bovendien hulp uit onverwachte hoek:
m'n eigenste zus deed een smeekbede naar extra garderobe voor haar jongste spruitje :-)
En het gesternte was mij helemaal goed gezind toen in de Veritas de stofjes in promotie kwamen.

Woehahaha, I love it when a plan comes together!!!!!

Hier is wat ik ervan heb gemaakt:
Een eenvoudig overgooiertje, maatje 86.


Middenvoor naaide ik een strook waarbij ik willekeurig wat 'pintucks' in stikte 
in contrasterend garen. De kleine plooitjes streek ik alle in dezelfde richting.























Op de schouders werden gele kamsnaps gesnapt.























Gezien de eenvoud van het modelletje kon de afwerking maar beter perfect zijn...
Het beleg werd binnenin omgezoomd en afgewerkt met gele paspel. 
De zoom werd netjes afgewerkt met gele biais. 























Lijkt redelijk clean afgewerkt allemaal, toch sloop er wat onprofessioneel gesukkel in het gevalletje:
rond stikken is namelijk  precies niet mijn ding... Iemand tips?!























Ik ben behoorlijk tevreden over dit jurkje. Zus was alvast content, en da's 't bijzonderste niewaar!!
Bon, 't werk werd verder nog gesigneerd:























En wordt hierbij ook opgeladen op de blog van StraightGrain.


Winnen kan door vééééééél stemmen te verzamelen, 
dus bij deze: Can I have your votes please :-)

Reacties

  1. Ee die van mij hebt ge e, oe schoon seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Het stofje en de plooitjes zijn een perfect match!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal Janne laten stemmen! Bedankt "meetje"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met graagte!

      PS: Moet ie nog worden ingepakt met een strikske rond of neem d'em zo mee?
      't verrassingseffect is er nu zo wel wat vanaf dacht ik... :-)

      Verwijderen
  4. Wat ben jij toch goed in de afwerking, echt heel netjes! Nu maar duimen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En jij noemt dat een eenvoudig kleedje!!Mijn stem mag je ook hebben,waar moet ik dat doen?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stemmen kan op de blog van StraightGrain (klik op de afbeelding helemaal bovenaan deze post)
      Dat doe je door op de foto rechtsboven op het hartje te klikken.
      Je kan maar op één inzending je stem uitbrengen.

      Verwijderen
  6. De wedstrijd zit er ondertussen op, maar ik wou je nog komen bedanken om mee te doen. Ik vind het kleedje echt superschattig! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Ann,

    Knap kleedje, hopelijk heb je er veel stemmen mee kunnen halen !
    Creatieve groetjes het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann