Doorgaan naar hoofdcontent

Tieners!

Ik vertoefde niet te dikwijls achter de naaimachine deze zomer. 
Wegens bij momenten toch een beetje te warm en ik kan daar niet zo goed tegen.

Maar ik had wél tijd om me terdege op het nakende seizoen voor te bereiden:
ik prentte alvast het Pantone kleurenpalet voor dit najaar onder de hersenpan,
"swipe-te" menig (p)inspirerend stijlvoorbeeld over mijn mobiele scherm
en vulde mijn stoffenmagazijn... heu... bescheiden voorraad, aan. (Ik weet het!) 

Goed voorbereid dus, Ã©n geheel in thema, 
maakte ik deze outfit met het oog op de blijde intrede van de maand september.

Bon, so far, so good! Alleen,
en al begonnen de kritieken nog zo lovend:

"Super!!! "
Ik ga dat bloesje ze-ker veel dragen!" 
"Op een jeans of een rokje of zo..."
"En dat rokje...
 misschien met een ander T-shirtje..."
" Ja, ik vind het SU-PER!"

 ...als ensemble kreeg het geheel een "NO GO!" van de tienerjury mee.
(toegegeven, het 'oker'-geel leek toch nét iets "okeriger" onder TL-lamp dan bij zonlicht,
waardoor het geheel misschien toch een tikkeltje té flamboyant is geworden om te dragen als dagelijkse outfit.)

Ik drong dus niet teveel aan toen dochterlief me vervolgens richting kleerkast troonde:
"1 september?!"
"kijk, ik dacht eerder dít aan te doen voor de eerste schooldag."

Aarg, tieners! Roloog...;-)


Bloesje: 
'Tienerbloesje' uit 'Hemden & Bloesjes' - KVLV uitgeverij Lannoo.
 Bloemetjesstof, restjesbak Soie Unique - Deerlijk,
paarse lakenstof, Soldeur - Kortrijk,
wit linnen uit de eigen restjesbak.

Rokje: 
eigen patroon
Okergele lakenstof, Modecoupon - Sint-Niklaas,
paspel zelfgemaakt uit een restje paarse lakenstof.




Reacties

  1. Oooh, Waauw zeg!! Ik ben zot fan van het ensemble! Geweldig!! En die rok, dat vind ik persoonlijk nog het schoonste van al!! Vooral die strik, dat is echt superleuk! Hoe deed je dat?? Een nieuw patroontje maken misschien? ;-) ik wil wel testen hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann