Doorgaan naar hoofdcontent

Het feestgerief

We hadden een feestje.
Zo eentje waarbij een prille tiener ingewreven wordt met Heilige olie...

Norah deed dus op 27 mei 2017 haar Heilig Vormsel. 
"Jeuj" voor Norah!!! :-)
Ze kreeg hiervoor door mij een feestjurk aangemeten.

Het patroon was snel gekozen. 
Dat het Norah's Junior High Dress zou worden stond namelijk al een tijdje vast.
Aanvankelijk was ze wel niet zo opgezet met mijn stofkeuze.
Ik kocht het stofje een beetje in een opwelling bij Fairytailors.
Hoewel ik meteen viel voor het dromerige, maar o zo hippe, koraalroze met de gouden spikkeltjes
kreeg ik bij Norah in eerste instantie niet meer dan een norse: "rose... bwaaak!!!".
Met wat overtuigingskracht, de belofte dat ik er toch nog "iets speciaals" mee zou doen 
en de afspraak dat zij de finale beslissing mocht nemen over het al dan niet "Vormsel waardig zijn" van de jurk, 
kreeg ik uiteindelijk toch een aarzelende fiat om de jurk te maken.

Na een eerste pasbeurt kwam die vormselwaardigheid geeneens meer ter sprake...
Norah was helemaal verzot op de losse tulle kraag die ik voorzag.
Ze kon zich niet inbeelden dat er nog iemand met zo'n kraag zou rondlopen,
en dat was nu precies wat ze wou! ;-)

De jurk werd helemaal volgens patroon gemaakt, alleen voorzag ik de korte mouwtjes van een vastgezette omslag.
Voor het kraagje liet ik met hierdoor inspireren.

Voor de fotoreportage wou Norah graag een sessie met haar lievelingspaard in "the picture".
Een wens die ik voor haar graag in vervulling liet gaan, ondanks mijn angst voor paarden...
Eryn werd ook in feesttenue gezet.
Het topje testte ik hier al eens eerder (zwarte top met patches).
De jurk is een variatie op deze.
De tricot plissé met gouden stipje vond ik In den beer (Harelbeke)
"bubble" stof voor het topje en elastische macramé tailleband vond ik bij Soldeur (Kortrijk)  
Ik ben misschien een tikje bevooroordeeld, 
maar ík vond mijn meisjes er stralend uitzien :-)


Volg Lieveke en zus op social media 
      

Reacties

  1. Knappe dames! Iets wat niemand heeft, dat willen we toch allemaal op onze speciale dag, nee? En ik ben verliefd op het topje van Eryn, zo cute!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann