Doorgaan naar hoofdcontent

Waarom streepjes altijd een fantastische optie zijn. (Lieveke en zus promotour)




Omdat die, naast de polka dot en de ruit,

een fantastisch en tijdloos motief zijn die gewoon in iedere kleerkast thuishoren!


Streepjes waren voor mij nochtans lang iets waar ik straal aan voorbij liep. 
Ik weet eigenlijk niet goed waarom ik die zo lang heb miskend. 
Kampte ik met een onderliggend en onverwerkt trauma? Botste ik nooit eerder op het juiste streepje? 

Zwart/ wit streepjes staan nochthans beeldig in tal van basisstukken en combineren prachtig 
met andere kleuren en zelfs met andere motieven, zoals een bloem- of ruitmotief. 
Marine/ wit streepjes blijven nog ja-ren 'very stylish' 
en voor de durvers is geen enkele andere kleurcombinatie verder uit den boze.
Helemaal in dit seizoen is een ensemble van boven- en onderstuk in één en hetzelfde streepmotiefje.
Mogelijkheden genoeg om een streepje te "plaçeren" dus... 

Soit, ik zag uiteindelijk wél het licht.
Een schoon streepje laat ik al lang niet meer links liggen nu. 
Zeker al niet als ik ze tegen kom in deze prachtige kleuren!

Ik maakte er nog maar eens, je raadt het, een Midsummer Fairytale Dress van.
De korte jurk versie deze keer. Volledig volgens patroon, 
maar met een strik die ik vast stikte middenvoor, net boven het sierstiksel aan het halsbeleg.

Ik ben zeer blij met hoe deze jurk uitpakte. 
Alle details van het patroon, zoals de biaisafwerkig aan de armsopening en de sierstiksels,
komen prachtig tot hun recht (al zeg ik het zelf!)...
Het modelletje is bovendien luchtig genoeg om op warme zomerdagen zo op het blote vel te dragen.
In de herfst, en op typisch Belgische zomerdagen..., kan ze hem bovendien perfect aan met een truitje over en een shirtje onder.
En waarom deze winter niet met een collant en een coltruitje? 
Ik ging deze keer bovendien volledig op in het thema met het bijhorende kapsel :-)

Stof: In den beer - Harelbeke
Patroon: Eryn's Dresses - Midsummer Fairytale Dress - Lieveke en zus
HIER te koop


PROMOTOUR

Andere leuke versies vind je bij:

én hier natuurlijk ;-):

Blijf ons vooral volgen 
voor meer versies van Eryn's Midsummer Fairytale Dress!

    

Digitale en papieren patronen met een alternatief

te koop via
Volg Lieveke en zus op social media 
      

Reacties