Doorgaan naar hoofdcontent

Picknick (of de "was't nog niet ingewikkeld genoeg" jurk)

Dat was de vraag van manlief toen hij me de eerste keer zelfgemaakte biais in mekaar zag flansen volgens deze tutorial.
Ik maakte voordien nooit eerder zelf biais, deze werkwijze zal daar beslist wel verandering in brengen.

Tja, 't moeten niet altijd rimpelrokjes zijn.

En hier haalde ik m'n mosterd voor deze jurk
Ik nam een eenvoudig naaipatroon (je zal er beslist wel een bruikbare vinden in Knippie, Ottobre, SVDHZ,...) en tekende aan de stofvouw enkele centimeters bij voor het vals knopenpat. Bij het vaststikken van dit knopenpat stikte ik een bijpassende, zelfgemaakte paspel mee.
De jurk kreeg nog een Peter Pan kraagje en een paspelafwerking tussen bovenstuk en rok.
Meer moet dat niet zijn voor een eerste poging tot patroonaanpassing


retro kinderkleding, zelfgemaakte meisjes jurk








Reacties