Doorgaan naar hoofdcontent

Niet de communiejurk

D'r is verder helemaal niets mis mee, maar het is gewoon niet 'de' jurk.
"Maar we kunnen er wel eens een fotoshoot mee doen hé mama?"
"Tuurlijk, lieveke"

Patroontje is de 'Babette' uit het boek 'zelfgemaakte kleertjes 2
Ik maakte de versie zonder mouwtjes en met zigzagband ter versiering.
Een eenvoudig naaipatroon, zeker ook voor de beginnende naai(st)er. Duidelijke werkomschrijving ook.
Stofje was eigenlijk een "test" stofje, maar deed meer dan behoorlijk dienst voor een prachtige jurk.
Het behang met retromotief? Dat  is gewoon ter beschikking in Lieveke d'r kamer :-)


retro kinderkleding, jurkje Babette, zelfgemaakte kleertjes

retro kinderkleding, zelfgemaakte kleertjes, patroon Babetteretro kinderkleding, zelfgemaakte kleertjes, patroon Babetteretro kinderkleding, zelfgemaakte kleertjes, patroon Babette




Reacties

  1. Heel mooie jurk, heb je die gewoon met katoen gemaakt, het stofje valt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was eigenlijk bedoeld als 'testjurk' voor dé jurk. Stofje is een heel fijn dun katoenen ripsje, ergens uit het onderste schap van een goedkoop stoffendepot (3€75 voor 2 meter dacht ik?)

      Verwijderen
    2. Zo zie je maar dat het niet altijd dure stofjes moeten zijn om een leuk resultaat te hebben! Ik vind deze al heel leuk, ben benieuwd naar het echte kleedje!

      Verwijderen
  2. Als dit niet de communiejurk was, dan ga ik nu eens zoeken naar die die het wel gehaald heeft. Deze is al heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,
    deze jurk steek al lang mijn ogen uit... heel mooi.
    Ik wil er ook aan beginnen maar ik vind in het boek niet hoe je dat doet met een opgestikt kraagje.
    Kun je mij vertellen hoe je dat deed?
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann