Doorgaan naar hoofdcontent

Een bijzonder kledingstuk...



Toen ik een tijdje geleden mijn allereerste (weliswaar gekochte) jumpsuit aan Zus liet zien, 
hopend op een welgemeende "Yeah cool!", kreeg ik een iets bedenkelijkere
"en hoe ga-je-gij dat doen als je naar toilet moet?"...

En ik: "en ik wou nu net voorstellen om er eens eentje zelf te maken voor jou!"
Zus: "maar dan best wel met een rits of spokkerkes voor mij!"

Aldus werd er eerst een testversie met "spokkerkes"  in elkaar gestoken.
Pas dan kreeg ik de definitieve "GO" om er eentje voor haar te maken.

Het vrolijke, naar mijn gevoel ietwat 'herfstige', stofje 
vond ik tijdens de solden al, bij Stoffen van Leuven.
Ik zag er meteen in koeien van letters JUMPSUIT op gedrukt staan :-)

Ik liet me erbij vertellen dat ze eigenlijk aan de kant werd gelegd 
voor een klant die er uiteindelijk niet om is gekomen.
"g'et sjanse madam! Ze ligt al bij al 20 minuten terug in de winkel!" 
En ikke blij! Ik nam meteen de rest van de rol mee!


Het bovenstuk heeft korte aangeknipte mouwtjes.
 Ideaal voor een meer herfstige jumpsuit.
De "spokkerkes" ofte drukknopen.
Ik was van plan het gezichtje van het meisje 'voor' te laten uitkomen.
Maar stak het uiteindelijk, typisch, weer verkeerd ineen...
Zelfgemaakte paspel van een restje oranje katoen met stipjes.
Oranje katoenen trekkoord in de taille met 'koordkapjes'
(weet hier iemand een andere naam voor?)
Stof en drukknopen: Stoffen van Leuven
Koord en koordkapjes: Mertens mercerie
Patroon: Knippie april-mei 2014



Reacties

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann