Doorgaan naar hoofdcontent

Twee meisjes


Twee meisjes, twee jurken.
Feestjurken die vroegen om een speciaal stofje.
Of was het andersom?
Jullie zullen ongetwijfeld ook al hebben vastgesteld dat eenvoudige jurken in een speciaal stofje
meteen een extra cachet krijgen.
Zo was het ook met deze jurken. Dat was toch de bedoeling.
Maar oordeel vooral zelf.


Voor Norah d'r jurk nam ik de 200 jurken ter hand.
De Nina, met patroonfout, 
(ha ja want ik beschik over een eerste druk - later, veel later...)
maar met wat handigheid pas je daar wel een mouw (heu, rokdeel) aan.
 Ik tekende de kleinste maat 10 cm korter aan de zoom voor mijn 10-jarige.
Ik ging voor mini.
De mouwen kregen een bisnummer. Het eerste paar bleek bij een eerste pasbeurt te smal.
Ging ik daar de mist in? Ligt het aan de stof? 
Als extraatje maakte ik nog een los bontkraagje om de look af te maken.






Eryn kreeg een Knippie-tje.
De aangeknipte mouwtjes verving ik door korte mouwtjes.
Schoentjes en kapsel koos ze zelf.
't Is zo'n ongelooflijke cutie op foto, ons lieveke.
Op gevoelige plaat leg je de bijhorende kapsones niet vast  natuurlijk,
maar jullie hebben ongetwijfeld een idee...








Reacties

  1. Stijlvolle dochters: een echte dame en een klein schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, helemaal mijn ding als ik de jurkjes zie hoewel ik het stofje er nooit zelf zou uitgekozen hebben voor jonge meisjes! Soms moet je eens durven om een verbluffend resultaat te hebben hé!
    Waar haalde je het stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stofje!Prachtige dochters in mooie kleedjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann