Doorgaan naar hoofdcontent

Mix 'n match (capsule style)

Een kast vol kleren, 
en niets om aan te doen!?

Voor een veel te lange tijd kocht ik impulsief.
Ik zag iets wat ik mooi vond en bracht het mee.
Me hoogstens getroosten "dat het wel op een jeans zou passen".
Na enige tijd kom je dan tegen dat je kast vol bloesjes en shirtjes hangt die elk afzonderlijk, op een jeans passen...
(en dan heb je jezelf eigenlijk een behoorlijk eentonige stijl aangemeten)
DAT KAN ANDERS!

Enter de "capsule".
Daar bestaan ondertussen heel wat zinnige, en minder zinnige, theorieën over,
maar het principe is eigenlijk vrij eenvoudig.
Je bouwt je garderobe op rond enkele basisstukken in neutrale kleuren
en gooit hier en daar een kleurtje en een printje in de mix.
Enige voorwaarde is dat (bijna) alles met alles mixt.
Experts op het vlak van capsule kunnen met enkele basisstukken een gans jaar rond stijlvol voor de dag.
Ikzelf ben lang nog niet zover. Maar ben toch al overtuigd van het principe.
Het is zoveel eenvoudiger 's morgens een flatterende outfit samen te stellen.

Ik besloot het principe ook even op Eryn's garderobe toe te passen.
Het idee: enkele shirtjes en rokjes, alle met elkaar te combineren,
én met een aantal basisstukken die ze al in d'r kleerkast heeft hangen. 
 Dit zijn enkele van de look's die je dan krijgt:

LOOK 1:
Het shirtje maakte ik al eens eerder, het is de gratis "Jasmine top" van M+E patterns, zonder de mouwomslag.
Zit super snel in elkaar en heeft ineens een totaal andere look in een ander stofje.
De strijkpatches haalde ik bij Veritas.
Het rokje hing nog in d'r kast.
De ballerina's zijn ondertussen met Eryn d'r voeten vergroeid denk ik. Ze draagt niets anders.
In een neutrale kleur zijn ze onontbeerlijk, in een capsule mindset ;-)

Nog zo'n must-have basic is het zwarte blazerjasje.
Nog enkele basics: jeansjasje, zwarte cardigan, zwarte oversized vest, blauwe jeans,... je snapt het wel.

LOOK 2:

Zelfde shirtje, ander rokje.
Let op de unicorn, hiermee heb ik DIK gescoord :-)
Komt gewoon van bij de Veritas.

LOOK 3:
Laten we even voor een ander shirtje gaan.
Zo zie je beter de ruffles aan de rok en de striklinten.
Het shirtje is niet zelfgemaakt, wel zelfgepimpt.
Ik bestelde de strijkapplicaties bij Sproetiz. SUPER leuk gerief!

LOOK 4:
Rokje nummer 3 is terug een heel simpel rimpelrokje.
Mét grote opgestikte zakken.
Stofje is de Mazing Maths van Soft Cactus.

LOOK 5:
We kunnen nog even door, we hebben nog een laatste rokje in de aanbieding.
Grijs geruwd katoenen rokje met tailleband en zichtbare oker rits.
Het leuke driehoekje in bloemetjesstof is dezelfde stof als in dit losse kraagje.
En inderdaad de streepjesjurk met de kraag past terug perfect binnen deze capsule.

LOOK 6:
Het is bijlange niet de laatste look. 
Alles is met alles combineerbaar, dus de rekensom is simpel:
3 topjes X 4 rokjes = 12 looks
gooi nog een wit bloesje in de vergelijking en je hebt 16 looks
een blauwe jeans erbij en je hebt 20 looks
mét en zonder zwarte blazer, 40 looks
 jeansjasje en PATS 60 looks
...

En het allerbeste komt nu.
Je hoeft niet meteen alles nieuw te maken of te kopen.
Je hebt ongetwijfeld al veel in die kast hangen om als basis te dienen.
En dan zij  er nog volgende trucjes:
Het stofje van het gele rokje met de unicorn
en het grijze rokje met de zichtbare rits
werden respectievelijk hier en hier gerecycleerd.
Het chambray shirtje uit look 6 is een afdragertje en zag er enkele weken geleden nog zo uit.
Kan ik jullie verleiden tot het creëren van een (mini)-capsule?
Laat het me dan graag even weten.
Stuur je foto's naar info@lievekeenzus.com en wie weet zet ik ze wel op deze blog! :-)

Volg Lieveke en zus op social media 
      

Reacties

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann