Doorgaan naar hoofdcontent

Wampjes ingepakt en goedgemutst!


'k Was 't bijna verleerd.
Dat dacht ik althans.
Maar toen ik de pennen eenmaal ter hand had,
bleek dat allemaal eigenlijk nogal mee te vallen.
Moet zoiets als fietsen zijn, 
je verleert het niet.

Al is een trui breien natuurlijk niet helemaal
hetzelfde als die pennenzak uit het vierde leerjaar.
Maar toch, met een steek rechts en een steek averechts raak je al een heel eind.
En voor al de rest hebben we nu Pinterest en Youtube, nietwaar. ;-) 

Het patroon bleek gelukkig niet al te moeilijk. 
Eigenlijk begreep ik meteen alles wat er stond,
en toegegeven, bij een naaipatroon is dat niet steeds het geval :-D

De trui verwerkte ook een pak minder wol dan het patroon voorschreef.
Daarom besloot ik er nog snel even een muts bij te breien.

Breien blijkt bovendien perfect te combineren met een avondje TV-kijken,
en bijzonder verslavend...

Zo zat deze trui op een weekje in elkaar.
Een tweede kreeg dit weekend de laatste hand
en een derde staat ondertussen ook op de pennen!
Als dat maar goed komt...

Het bloesje en het rokje maakte ik ook snel even zelf.
Naaien blijft mijn 'oude liefde' 
en die roest niet, weet je wel. :-)
Wol: Katia - Azteca - kleur n°851
Patroon: Breiboek Katia n° 77 - lente-zomer 2016 - model 27
Rokje: rimpelrokje op elastiek met opgestikte zakken, zonder patroon
Bloesje: uit een kringloop herenhemd, zonder patroon


Volg Lieveke en zus op social media 
      

Reacties

  1. Uit een kringloop herenhemd, hoe mooi zeg, alles past ook super bij elkaar, zalig dat breiwerk en leuke foto's ook, nice nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie outfit heb je gemaakt!Ik zit een een naaidipje en plannen voor een lang vest te breien heb ik tijdelijk opgeborgen.Maar wie weet,binnenkort begin ik er misschien toch aan.Niets zo mooi als zelfgemaakt,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen! 't is 't moment. Met zo'n weertje buiten... 😉

      Verwijderen
  3. Oooh wat een mooie! En inderdaad op koude winteravonden is breien voor tv echt gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, Ann, heel mooie outfit voor een mooie meisje :-)
    Welk patroon gebruikte je voor de muts?
    Ik krijg er wel een blosje van op de wangen, een trui in een week. Ik ben al van voor onze date bezig aan een trui, het voorpand bleef nu zo lang liggen dat ik de 'tel' kwijt ben :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mutsje breide ik eigenlijk een beetje 'op 't gevoel' kan je dus bezwaarlijk een patroon noemen. 2/2 rib voor de boord, dubbele gerstekorrel voor de rest. Minderen op het einde, pompon erop en klaar!

      Verwijderen
  5. Dank jullie wel dames! Blijft fijn om te lezen over iets wat je zelf hebt gemaakt. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waauw, mijn bekkie valt op mijn toetsenbord!
    zo mooi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor uw reactie!
Het bericht zal worden weergegeven na goedkeuring.

Groetjes,
Ann